Krizle Savaşta Markaya Yatırmı Seçti, Kazandı

Manisa'da 27 yıl önce kurulan Üç-El ayakkabı krizleri markaya yaptığı yatırım ve yeni ürünlerle aştı. Üç-El Ayakkabı'nın ortaklarından ve Genel Müdür Rıfat Sarı, kriz döneminde bugüne kadar markaya yaptıkları yatırımlarla ve araştırma geliştirmeden taviz vermeden ayakta kalmayı başardıklarını söyledi. Son global krizden de birçok firma gibi etkilendiklerini belirten Sarı, "Bankalarla ve piyasadaki iş ortaklarımızla karşılıklı güven temelinde bir araya gelerek anlaştık. Şu anda düşük kapasite ile de olsa üretime devam ediyoruz. Markamız güçlü olmasa, ayakta kalmamız mümkün olmayabilirdi. Biz yıllardır markamızın güçlenmesi için yatırım yaptık. Bunun da karşılığını bu krizde aldık. Ayrıca her dönem Ar-Ge faaliyetlerine önem verdik. Yeni ürünlerle sürekli piyasadaki konumumuzu güçlendirdik. Bu sayede de şu anda faaliyetlerimizi sürdürüyoruz" dedi.


2012 ATILIM YILI


Sarı, 2011'de de kendileri için zorlukların süreceğini, 2012 yılını ise atılım yılı ilan ettiklerini belirtti. Sarı, "Üretim kapasitemizi her geçen gün artırıyoruz. Bu arada yurtdışı fuarlarını da ihmal etmiyoruz. Yıl sonuna kadar birkaç fuar programımız var. Global krizin etkilerinin azalması ile birlikte açılan pazarlarda markalarımızla yer almak istiyoruz" diye konuştu.


Türkiye Ayakkabıcılar Dereği Başkan Yardımcısı olduğunu da dile getiren Sarı, Çin'den gelen kalitesiz ürünlere talebin çok azaldığını belirterek, bu pazardan korkuları kalmadığını söyledi.


Firmalarında Ar-Ge faaliyetlerine çok önem verdiklerini, şu anda piyasada satılan Dr. Flexer adını verdikleri ürün için 1.5 yıl Ar-Ge çalışması yaptıklarını vurgulayan Sarı, Celal Bayar Üniversitesi Ortopedi Ana Bilim Dalı doktorlarının katkıları ile ayakkabıyı ürettiklerini kaydetti. Dr. Flexer ayakkabılarında topuk dikeni tedavisi bulunduğuna işaret eden Sarı, şeker hastalarının ayaklarında görülen yara ve şekil bozukluklarına yol açak diabet ayaklara da ortopedik, anatomik Dr. Flexer ayakkabılarının tavsiye edildiğini söyledi. Bu ürünlerine büyük bir talep geldiğine dikkat çeken Sarı, spor, klasik ve yürüyüş tarzı oluşu ile bayanların da ilgisini çektiğini açıkladı. Sarı, Dr. Flexer'in yurtdışında da kendilerine önemli bir pazar kazandırdığını sözlerine ekledi.